Regulamin Organizacyjny WPO-W w Łabuniach

Załącznik

do Uchwały Nr 121/2013

z dnia 13.11.2013r.

Zarządu Powiatu w Zamościu

w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego

Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej

w Łabuniach

 

 

 

 

 

Regulamin Organizacyjny Wielofunkcyjnej Placówki

Opiekuńczo – Wychowawczej

w Łabuniach

 

 

 

Łabunie, listopad 2013r.

 

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne.

 

§1

1. Regulamin organizacyjny zwany dalej „regulaminem” określa typ, organizację i zasady funkcjonowania Wielofunkcyjnej Placówki Opiekuńczo – Wychowawczej w Łabuniach.

2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) Placówce – należy przez to rozumieć Wielofunkcyjną Placówkę Opiekuńczo – Wychowawczą w Łabuniach;

2) Komórce organizacyjnej – należy przez to rozumieć dział lub zespół.

§2

Placówka działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa:

  1. Ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz.U. z 2013r., poz. 595 z późn. zm.);

  2. Ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. z 2013r., poz. 135, z późn. zm.);

  3. Ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2013r., poz. 885 z późn. zm.);

       4.Ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych ( Dz.U. z 2008r. Nr 223, poz. 1458  z późn.zm.);

       5. Ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie

( Dz. U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536 z późn. zm.);

        6.Konwencji o prawach dziecka ( Dz.U. z 1991r. Nr 120, poz. 526);

        7. Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 22 grudnia 2011r. w sprawie instytucjonalnej pieczy zastępczej (Dz. U. z 2011r. Nr 292, poz. 1720 );

        8. Statutu Placówki (Uchwała Nr XIX/205/2013 Rady Powiatu w Zamościu z dnia 25 września 2013r.);

         9. Niniejszego regulaminu.

 

§3

1. Placówka jest jednostką organizacyjną – budżetową, prowadzoną przez Powiat Zamojski.

2. Placówka prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych.

3. Podstawą gospodarki finansowej jest roczny plan finansowy.

§4

 

1. Siedzibą Placówki jest miejscowość Łabunie, ul. Osiedlowa 7.

2. Placówka posiada 30 miejsc.

3. Placówka funkcjonuje całodobowo.

4. Placówka łączy zadania placówek typu socjalizacyjnego, interwencyjnego i specjalistyczno - terapeutycznego. Przeznaczona jest dla dzieci pozbawionych opieki i wychowania przez rodziców.

5. Placówka jest placówką koedukacyjną.

6. Zasięgiem swojego działania Placówka obejmuje Powiat Zamojski, a w miarę wolnych miejsc teren Rzeczypospolitej Polskiej.

 

§5

1. Placówka przeznaczona jest dla dzieci powyżej 7 roku życia, w wyjątkowych przypadkach, w szczególności, gdy przemawia za tym stan zdrowia dziecka bądź dotyczy to rodzeństwa, do placówki przyjmowane mogą być dzieci młodsze.

2. W Placówce mogą przebywać wychowankowie do uzyskania pełnoletności, a po uzyskaniu pełnoletności do 25 roku życia pod warunkiem kontynuacji nauki szkolnej.

3. W Placówce mogą przebywać dzieci niepełnosprawne intelektualnie, o ile nie ma przeciwwskazań.

4. Do Placówki wychowankowie przyjmowani są na podstawie skierowania Starosty Zamojskiego, lub z jego upoważnienia, Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Zamościu, po zasięgnięciu opinii Dyrektora tej Placówki.

 

§6

1. Placówka zapewnia dziecku całodobową opiekę i wychowanie oraz zaspokaja jego niezbędne potrzeby, w szczególności emocjonalne, rozwojowe, zdrowotne, bytowe, społeczne i religijne.

2. Placówka zaspakajając potrzeby wychowanków, kieruje się w szczególności:

     1) dobrem dziecka;

     2) poszanowaniem praw dziecka;

     3) potrzebą wyrównywania deficytów rozwojowych;

    4) koniecznością wspierania rozwoju dziecka poprzez umożliwienie kształcenia, rozwój zainteresowań i    indywidualizowanie oddziaływań wychowawczych;

   5) potrzebą działań przygotowujących do samodzielnego życia;

   6) poszanowaniem praw rodziców wynikających z przepisów prawa rodzinnego, w szczególności prawa do kontaktowania się z dzieckiem;

   7) potrzebą odpowiednich działań w celu utrzymywania więzi dziecka z rodziną i umożliwienia jego powrotu do rodziny.

 

§7

Placówka realizuje swoje zadania przez współpracę w szczególności z :

   1) rodziną wychowanka;

   2) powiatowymi centrami pomocy rodzinie i ośrodkami pomocy społecznej, właściwymi ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu rodziców wychowanków;

  3) asystentami rodziny;

  4) ośrodkami adopcyjno- opiekuńczymi;

  5) szkołami, do których uczęszczają wychowankowie;

  6) sądami rodzinnymi;

  7) kuratorami sądowymi;

  8) innymi instytucjami wspierającymi dziecko i rodzinę;

  9) właściwymi ze względu na miejsce zamieszkania oraz deklarowaną przynależność wyznaniową rodziców i siedzibę Placówki, parafiami Kościoła Katolickiego i jednostkami organizacyjnymi innych kościołów oraz związków wyznaniowych.

 

§8

1. Placówka zapewnia wychowankom standard świadczonych usług, w tym:

   1) wyżywienie dostosowane do ich potrzeb rozwojowych, kulturowych, religijnych oraz stanu zdrowia;

   2) dostęp do opieki zdrowotnej;

   3) zaopatrzenie w produkty lecznicze;

   4) zaopatrzenie w środki spożywcze specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyroby medyczne wraz z pokryciem udziału środków własnych dziecka – do wysokości limitu przewidzianego w przepisach o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;

   5) dostęp do zajęć wychowawczych, kompensacyjnych, a także terapeutycznych i rewalidacyjnych, o ile takie są wskazane dla dziecka;

   6) wyposażenie w odzież, obuwie, bieliznę i inne przedmioty osobistego użytku, stosownie do wieku i indywidualnych potrzeb, zabawki odpowiednie do wieku rozwojowego, środki higieny osobistej;

   7) zaopatrzenie w podręczniki, pomoce i przybory szkolne;

   8) kwotę pieniężną do własnego dysponowania;

   9) dostęp przez całą dobę do podstawowych produktów żywnościowych oraz napojów;

   10) dostęp do nauki, która w zależności od potrzeb odbywa się w szkołach poza Placówką albo w systemie nauczania indywidualnego;

   11) pomoc w nauce, w szczególności przy odrabianiu zadań domowych oraz w miarę potrzeby przez udział w zajęciach wyrównawczych;

   12) umożliwienie uczestnictwa, w miarę możliwości, w zajęciach pozalekcyjnych i rekreacyjno - sportowych;

   13) opłatę za pobyt w bursie lub w internacie, jeżeli dziecko uczy się poza miejscowością, w której znajduje się Placówka;

   14) pokrycie kosztów przejazdu do i z miejsca uzasadnionego pobytu poza Placówką;

2. Placówka zapewnia wychowankom odpowiednią opiekę nocną.

 

§9

1. Placówka zapewnia wychowankom:

   1) zamieszkanie w pokojach maksymalnie 2-4 osobowych, właściwie oświetlonych i wyposażonych w tapczany, szafki i lampki nocne, szafy lub miejsca w szafie na rzeczy osobiste i zabawki;

   2) łazienki z miejscem do prania i suszenia rzeczy osobistych;

   3) toalety umożliwiające korzystanie z nich w sposób zapewniający intymność i zgodność z zasadami higieny;

   4) pomieszczenia do wypoczynku wyposażone w stoliki, krzesła, telewizor, gry, zabawki i książki;

   5) miejsce do cichej nauki.

2. Placówka posiada:

   1) kuchnię;

   2) jadalnię dla wszystkich dzieci;

   3) aneksy kuchenne przeznaczone do zajęć kulinarnych i samodzielnego przygotowywania posiłków;

   4) pokój sportowy;

 

   5) pokój do zajęć terapeutycznych;

   6) gabinet pielęgniarski;

   7) pokój dla dzieci chorych;

   8) pralnię i suszarnię;

   9) salę doświadczania świata;

   10) pokój gościnny.

 

§10

1. Teren Placówki wolno opuszczać wychowankowi tylko po uzyskaniu zgody wychowawcy.

2. Powrót wychowanka musi nastąpić w ustalonym terminie.

3. Wychowankowie mogą wyjeżdżać na ferie oraz dni wolne od nauki do rodziców,

opiekunów prawnych lub rodzin zaprzyjaźnionych, po uprzednim uzyskaniu zgody sądu.

4. Wychowankowie są współgospodarzami Placówki i powinni być wdrażani do pracy na jej rzecz, stosownie do ich wieku i możliwości.

 

§11

Prawa i obowiązki wychowanków Placówki.

1. Prawa wychowanka do:

  1. wszechstronnego rozwoju zgodnie z Kartą Praw Dziecka;

  2. opieki wychowawczej;

  3. ochrony i poszanowania jego godności oraz życzliwego i podmiotowego traktowania;

  4. wyrażania własnych poglądów we wszystkich sprawach jego dotyczących;

  5. swobodnego wyrażania myśli i przekonań, w szczególności dotyczących życia w Placówce, a także światopoglądowych i religijnych;

  6. uznania i poszanowania osobistych przekonań religijnych;

  7. życzliwego traktowania przez wychowawców oraz innych pracowników Placówki;

  8. wyposażenia odzieżowego w razie zmiany placówki;

  9. rozwijania swoich zdolności i zainteresowań w trakcie procesu dydaktycznego i wychowawczego;

  10. systematycznej, jawnej, obiektywnej i umotywowanej oceny swojej wiedzy, umiejętności i zachowania;

  11. korzystania ze wszystkich pomieszczeń dydaktycznych, rekreacyjno - sportowych,terapeutycznych, sprzętu sportowego, środków dydaktycznych, księgozbioru zgodnie z obowiązującym regulaminem;

  12. składania skarg i wniosków do Dyrektora Placówki;

  13. pokrycia przez Placówkę kosztów przejazdu do miejsca uzasadnionego pobytu poza Placówkę i powrotu;

  14. otrzymywania drobnych kwot na własne wydatki w wysokości ustalonej przez Dyrektora;

  15. prawidłowego przygotowania do samodzielnego życia;

  16. otrzymywania różnych nagród i wyróżnień, jeżeli na nie zasługuje;

  17.  bezpłatnej opieki lekarskiej i bezpłatnych leków;

  18.  uczestniczenia w kołach zainteresowań;

  19.  oglądania programów telewizyjnych zgodnie z potrzebami i dostosowanych do wieku;

  20.  przyjmowania odwiedzin rodziców, krewnych i znajomych;

  21. przechowywania swoich oszczędności u wychowawcy.

2. Obowiązki wychowanka :

     1) przestrzeganie postanowień zawartych w regulaminie Placówki;

     2) uznawanie godności i podmiotowości innych osób;

     3) dbałość o życie, zdrowie, higienę oraz rozwój własny;

     4) dbałość o wspólne dobro, ład i porządek w Placówce;

     5) systematyczne uczęszczanie na wszystkie zajęcia szkolne, a w razie nieobecności dostarczenie usprawiedliwienia;

    6) zwracanie się z szacunkiem do innych;

    7) przestrzeganie zasad kultury współżycia społecznego;

    8) świadome i rzetelne wykonywanie poleceń i zarządzeń Dyrektora, wychowawców i innych pracowników Placówki;

    9) zabieranie ze sobą legitymacji szkolnej przy opuszczaniu Placówki;

    10) punktualny powrót do Placówki;

    11) dbanie o sprzęt, wyposażenie, urządzenia, czystość i porządek pomieszczeń oraz terenu wokół Placówki;

     12) poszanowanie podręczników, pomocy szkolnych i sprzętu;

     13) sumienne wykonywanie prac z zakresu samoobsługi;

     14) nienaganne zachowanie w miejscach publicznych.

 

§12

Wychowankowie są nagradzani i karani zgodnie z regulaminem stosowania kar i nagród w Placówce.

 

 

 

 

Rozdział II

Zasady zarządzania

 

§13

 1. Placówką kieruje Dyrektor i reprezentuje ją na zewnątrz.

2. Dyrektor zatrudniany i zwalniany jest przez Zarząd Powiatu w Zamościu.

3. Dyrektor zapewnia w powierzonym mu zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów

i sprawne funkcjonowanie Placówki.

4. Dyrektor wykonuje swoje zadania przy pomocy koordynatorów poszczególnych komórek organizacyjnych.

5. Dyrektor wydaje akty prawne w formie zarządzenia.

6. Dyrektora Placówki w sprawach finansowych zastępuje Główny Księgowy, a w sprawach merytorycznych koordynatorzy komórek organizacyjnych lub inna upoważniona osoba.

 

Rozdział III

Struktura organizacyjna

                                                                                  §14

1. W strukturze organizacyjnej Placówki wyodrębnia się następujące komórki organizacyjne:

1) Dyrektor;

2) Dział Opiekuńczo – Wychowawczy;

3) Dział Administracyjno – Gospodarczy.

2. Strukturę organizacyjną Placówki, określa schemat graficzny stanowiący załącznik

do niniejszego regulaminu.

 

§15

Dział Opiekuńczo – Wychowawczy

1. W skład Działu wchodzą następujące stanowiska:

1) pracownik socjalny;

2) wychowawca;

3) pedagog;

4) psycholog;

5) terapeuta;

6) pielęgniarka;

7) opiekun dziecięcy.

2. Pracę Działu Opiekuńczo - Wychowawczego koordynuje Pracownik Socjalny.

3. Pracownicy Działu Opiekuńczo – Wychowawczego wchodzą w skład Zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka.

4. Dział przy znakowaniu spraw używa symboli:

1) Dział Opiekuńczo – Wychowawczy „W.P.O-W I …”;

2) Zespół do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka. „W.P.O-W III ...”.

 

Dział Administracyjno – Gospodarczy

1. W skład Działu wchodzą następujące stanowiska :

1) główny księgowy;

2) referent ds. księgowych;

3) intendent;

4) magazynier;

5) kucharka;

6) konserwator;

7) sprzątaczka;

              8) praczka.

2. Pracę Działu Administracyjno - Gospodarczego koordynuje Główny Księgowy.

3. Dział przy znakowaniu spraw używa symbolu „W.P.O-W II ...”.

 

 

 

Rozdział IV

Zadania wspólne

                                                                            §16

Do wspólnych zadań realizowanych przez komórki organizacyjne należą w szczególności :

1) realizacja zadań związanych ze świadczeniem przez Placówkę usług według określonych standardów opiekuńczo – wychowawczych;

2) współdziałanie w zakresie rozwiązywania problemów występujących w bieżącej pracy Placówki, w procesie wychowania i opieki nad dzieckiem oraz zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa;

3) współuczestnictwo w opracowywaniu planów i dokonywania analizy efektywności podejmowanych działań;

4) podejmowanie działań na rzecz usprawniania organizacji pracy w funkcjonowaniu Placówki;

   5) rozpatrywanie skarg dzieci oraz przygotowanie propozycji ich załatwienia;

  6) opracowywanie analiz, informacji, sprawozdań wynikających z obowiązujących przepisów prawa;

7) opracowywanie propozycji do projektu budżetu ( planowanie dochodów i wydatków związanych z zadaniami realizowanymi przez Placówkę );

   8) przestrzeganie obowiązujących przepisów prawa.

Rozdział V

Zakres działania komórek organizacyjnych

                                                                                  §17

Do zakresu zadań Dyrektora należy w szczególności:

1) organizacja pracy Placówki w sposób zapewniający sprawne funkcjonowanie jednostki;

2) zatrudnianie i zwalnianie pracowników;

3) nadzór nad realizacją zadań wynikających z aktów prawnych;

4) dokonywanie ocen okresowych pracowników;

5) sprawowanie kontroli wewnętrznej Placówki;

6) organizowanie podnoszenia kwalifikacji zawodowych przez pracowników Placówki;

7) organizacja pracy zapewniająca bezpieczne i higieniczne warunki pracy;

8) zapewnienie i przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej przez pracowników Placówki;

9) rozpatrywanie skarg i uwag;

10) zgłaszanie informacji o przebywających w Placówce dzieciach z uregulowaną sytuacją prawną do ośrodków adopcyjnych, w celu poszukiwania dla nich rodzin przysposabiających;

11) organizacja pracy wychowawczej Placówki.

 

§18

Dział Opiekuńczo – Wychowawczy.

1. Do zadań specjalistów - pracownika socjalnego, pielęgniarki, pedagoga, psychologa, terapeuty należy:

1) wspieranie pracy wychowawczej w Placówce, prowadzenie specjalistycznych, specyficznych, zgodnych z indywidualnymi potrzebami zajęć indywidualnych i grupowych, praca socjalna;

2) udział w Zespole do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka;

3) prowadzenie wymaganej dokumentacji;

4) współpraca z instytucjami wspierającymi dziecko i rodzinę.

2. Do zadań pracowników opieki bezpośredniej - wychowawców i opiekunów dziecięcych należy:

1) organizowanie bezpośredniej pracy z wychowankami Placówki, która ma na celu zapewnienie wychowankom bezpieczeństwa, potrzeb bytowych, właściwego rozwoju psychicznego, społecznego, emocjonalnego i intelektualnego;

2) opracowanie we współpracy z asystentem rodziny planu pomocy dziecku i realizacja zadań z niego wynikających;

3) udział w pracach i spotkaniach Zespołu do spraw okresowej ceny sytuacji dziecka i przedstawienie efektów pracy wychowawczej;

4) współpraca z rodzinami naturalnymi, zastępczymi i adopcyjnymi wychowanków;

5) współpraca z nauczycielami szkół;

6) prowadzenie dokumentacji dotyczącej dziecka;

7) opieka nad dziećmi w porze nocnej.

3. Zakres działania Zespołu do spraw okresowej oceny sytuacji dziecka określa jego regulamin.

 

                                                                         §19

Dział Administracyjno – Gospodarczy

1. Do zadań Działu Administracyjno – Gospodarczego w szczególności należy:

1) administrowanie majątkiem ruchomym i nieruchomym oraz nadzór nad jego zabezpieczeniem, prawidłowym wykorzystaniem i eksploatacją;

             2) prowadzenie konserwacji i remontów instalacji elektrycznych, wodno - kanalizacyjnych, centralnego ogrzewania, maszyn i urządzeń oraz remontów pomieszczeń budynku;

            3) prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem w żywność, leki, środki higieniczne, zaopatrzenie materiałowe i inny niezbędny sprzęt do funkcjonowania Placówki;

           4) prowadzenie spraw bhp i p.poż., zaopatrzenie w odzież roboczą ochronną i materiały zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o zamówieniach publicznych oraz opracowywanie planów i sprawozdań w tym zakresie;

           5) zabezpieczenie ładu, estetyki i higienicznych warunków pracy i porządku na terenie Placówki;

           6) zapewnienie prawidłowego funkcjonowania pralni i kuchni;

           7) przechowywanie instrukcji obsługi, kart gwarancyjnych i dokumentacji technicznej sprzętu nowo zakupionego oraz budynku;

           8) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej;

2. Do zadań Głównego Księgowego należy w szczególności:

1) koordynacja pracy Działu Administracyjno – Gospodarczego;

2) obsługa księgowo – finansowa Placówki;

3) prowadzenie rachunkowości i gospodarki finansowej Placówki zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;

4) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wydawanych przez Dyrektora Placówki, dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności:

a/ zakładowego planu kont;

b/ obiegu dokumentów;

c/ zasad prowadzenia i rozliczania inwentaryzacji;

d/ regulaminu wynagradzania pracowników,

5) terminowe przekazywanie do budżetu pobranych dochodów;

6) sporządzanie planów finansowych Placówki;

7) kompleksowe planowanie budżetu w zakresie finansowym i rzeczowym;

8) sporządzanie analizy kosztów i wydatków oraz sprawozdawczości finansowej;

9) rozliczanie w terminie otrzymanych dotacji;

10) gospodarowanie rzeczowymi składnikami majątkowymi jednostki;

11) kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonania planu finansowego oraz jego zmian, opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych, wykonania planu finansowego i jego analiza;

12) rozliczanie finansowe programów specjalnych realizowanych przez Placówkę;

 

§ 20

Szczegółowy zakres czynności na poszczególnych stanowiskach pracy sporządza Dyrektor Placówki w oparciu o ustalony w niniejszym regulaminie ramowy zakres kompetencji.

 

Rozdział VI

Zakresy uprawnień i odpowiedzialności

                                                                                   §21

1. Dyrektor Placówki działając zgodnie z przepisami prawa:

   1) ma prawo doboru kadr;

   2) nadzoruje sprawy kontroli wewnętrznej, bhp i przeciwpożarowej;

   3) dokonuje ocen okresowych pracowników;

   4) wprowadza innowacje w celu usprawnienia pracy Placówki;

   5) decyduje w sprawach przyznawania nagród.

2. Dyrektor ponosi odpowiedzialność za:

   1) właściwą organizację pracy wychowawczej w Placówce

   2) realizację powierzonych mu obowiązków i uprawnień do kierowania Placówką;

   3) za oszczędną i racjonalną gospodarkę;

   4) podejmowane decyzje i przestrzeganie przepisów o finansach publicznych i rachunkowości;

   5) realizację budżetu Placówki uchwalonego przez Radę Powiatu;

   6) zapewnienie zgodnych z prawem warunków bhp i p.poż.

 

§22

1. Główny Księgowy ponosi odpowiedzialność za :

   1) prawidłowe wydatkowanie wszystkich środków publicznych będących w dyspozycji Placówki, wynikających w szczególności z zawartych umów, porozumień, decyzji administracyjnych;

   2) wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi;

   3) dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym;

4) dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych;

2. Dowodem dokonania kontroli przez Głównego Księgowego jest jego podpis złożony na dokumentach dotyczących danej operacji.

 

§23

Koordynatorzy ponoszą odpowiedzialność za poprawne wykonywanie zadań w koordynowanej komórce organizacyjnej.

 

§24

Pracownicy mają prawo w szczególności do:

   1) regularnego wynagrodzenia za pracę zgodnie z regulaminem wynagradzania;

   2)równego traktowania w zatrudnieniu;

   3) do urlopu wypoczynkowego;

   4) pracy w bezpiecznych i higienicznych warunkach;

   5) podnoszenia umiejętności i kwalifikacji zawodowych.

 

                                                                                   §25

Pracownicy odpowiedzialni są w szczególności za:

1) przestrzeganie Konstytucji RP i innych przepisów prawa;

2) wykonywanie zadań sumiennie, sprawnie i bezstronnie określonych w indywidualnych zakresach czynności;

3) znajomość obowiązujących przepisów w dziedzinie ustalonego dla nich zakresu działania;

4) sumienne i staranne wypełnianie poleceń Dyrektora;

5) przestrzeganie czasu pracy ustalonego w zakładzie pracy;

6) przestrzeganie ustalonych zasad organizacji pracy, porządku i dyscypliny pracy, a także zasad bhp i przepisów p.poż.;

7) przestrzeganie tajemnicy określonej w odrębnych przepisach;

8) dbanie o dobro zakładu pracy, ochronę mienia, porządek i estetykę miejsca pracy, powierzone im składniki majątkowe, a także za należyte ich zabezpieczenie przed zniszczeniem lub kradzieżą;

9) pracownicy sporządzający i przekazujący sprawozdania do jednostek nadrzędnych i sprawozdania statystyczne dla Głównego Urzędu Statystycznego są odpowiedzialni za dane liczbowe, rzetelność i terminowość, zgodność z obowiązującymi w tej mierze przepisami prawnymi;

       10) zachowanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę;

       11) zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach z obywatelami i zwierzchnikami, podwładnymi oraz współpracownikami;

       12) zachowanie się z godnością w miejscu pracy i poza nim;

       13) podnoszenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych;

       14) przestrzeganie zasad współżycia społecznego.

 

Rozdział VII

Zasady organizacji kontrolnej

                                                                              §26

Kontrola jako integralny element nadzoru obejmuje wszystkie czynności, których celem jest ocena prawidłowości działania, sposobu realizacji zaplanowanych zadań pod kątem ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz usunięcie stwierdzonych w czasie kontroli nieprawidłowości.

 

§27

Zadaniem kontroli jest:

1. Badanie zgodności działania kontrolowanego zadania z obowiązującymi przepisami prawa.

2. Ustalenie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości, jak również osób za nie odpowiedzialnych , a także wskazanie sposobu i środków umożliwiających usunięcie tych nieprawidłowości.

 

                                                                                   §28

1. Działalność kontrolna prowadzona jest w formie:

1) bieżącej kontroli dokonywanej w trakcie podpisywania dokumentów i przeglądania korespondencji;

2) okresowych kontroli wewnętrznych na podstawie rocznych planów kontroli.

2. W Placówce mogą być prowadzone kontrole doraźne - nie uwzględnione w planie kontroli, wynikające z bieżących potrzeb.

3. Działania kontrolne prowadzone są w sposób koordynowany przez Dyrektora Placówki.

4. Podstawowym kryterium kontroli jest legalność, gospodarność, rzetelność, celowość działania, jakość realizowanych zadań.

5. Kontrolę wewnętrzną w stosunku do komórek organizacyjnych wykonują:

1) Dyrektor;

2) Główny Księgowy;

3) Koordynatorzy.

6. Z kontroli sporządza się protokół lub sprawozdanie.

7. Wyniki kontroli wykorzystywane są do usprawnienia pracy komórki organizacyjnej.

 

Rozdział VIII

Zasady rozpatrywania spraw oraz skarg i wniosków.

                                                                                   §29

1. W sprawach skarg i wniosków Dyrektor przyjmuje w każdy dzień pracy w godzinach urzędowania.

2. Podczas nieobecności Dyrektora obsługę w sprawie skarg i wniosków sprawuje Główny Księgowy.

                                                                                  

                                                                                    §30

1. W Placówce prowadzony jest rejestr skarg i wniosków.

2. Ogólne zasady określa kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczegółowe dotyczące organizacji, przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania spraw oraz skarg i wniosków.

3. W razie zgłoszenia skargi lub wniosku ustnie, przyjmujący zgłoszenie sporządza protokół, który jest rejestrowany w rejestrze skarg i wniosków.

 

Rozdział IX

Zasady podpisywania pism i zarządzeń

                                                                                  §31

1. Pracowników obowiązuje, przy załatwianiu spraw, jednolity tryb postępowania w zakresie znakowania akt i obiegu korespondencji, który określa instrukcja kancelaryjna.

2. Pisma wychodzące na zewnątrz podpisuje Dyrektor.

 3.Umowy przed ich podpisaniem powinny być parafowane przez Radcę Prawnego.

4. Sprawozdania finansowe podpisuje Dyrektor i Główny Księgowy.

5. Dokumenty obrotu pieniężnego oraz dokumenty o charakterze rozliczeniowym stanowiące podstawę do otrzymania i wydawania środków pieniężnych podpisują dwie uprawnione osoby, którymi są Dyrektor, Główny Księgowy lub osoba upoważniona.

6. Pracownicy przygotowują projekt załatwienia sprawy w formie pisemnej i zaopatrują pismo datą i swoim podpisem.

 

Rozdział X

Postanowienia końcowe

                                                                                       §32

Regulamin Organizacyjny obowiązuje z dniem uchwalenia przez Zarząd Powiatu w Zamościu.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wytwarzający/Odpowiadający: Stanisława Momot (2009-03-03 17:00:53)

Udostępniajacy: Jadwiga Kuźma (2009-03-03 17:00:53)
Ostatnia edycja: Radzik Elżbieta (2014-01-21 13:40:10)

GogaNet: CMS, BIP, Strony WWW


Proszę czekać... Proszę czekać...